- Factory details information. Currently texts are written only for timber plantation and coalmines. Napik needs this feature to continue work on the 128x128 pixel tile set. Descriptions will be back-ported from 128x128 pixel tileset to 64x64 pixel tilseset once they become available. 産業施設に詳細情報ウィンドウが追加された。実際にテキストが登録されているのは、現時点では植林地と炭鉱のみ。 Napik 氏の 128 版での作業のために追加された機能で、テキストは 64 版に反映されるだろう。
Improvements:
- Optimized graphics routines. Not tested on windows. If the windows version crashes immediately, blame this change for it! I'll do some tests on windows soon. 描画ルーチンを改良した。Windows版ではテストされていないため、突然落ちるというような不具合があったら、まずこれを疑うべきだ。
- Improved german help texts ドイツ語のヘルプテキストが加筆修正された。
- Updates Slovak translation by Ján Krnác スロバキア語訳が Ján Krnác 氏により更新された。
- Depot window buttons now have tooltips (I hope they help new players) 車庫ウィンドウのボタンにツールチップが登録された。
- Stations now consistently store 128 units of each type of goods per square. 駅は一マスにつき、種類ごとに128単位の貨物を収容できるように制限された。
- Improved 64x64 pixel object set. See announcement of the 0.84.15.2 base package for more details: www.simugraph.com/forum/viewtopic.php?id=10&t_id=95 64版のイメージを更新 樹木や乗用車の新しいイメージは、新規に始めた場合にしか反映されないだろう
Fixed bugs:
- Maintainence costs are now properly calculated if ways are updated 路線のタイプを変更したときに維持費が更新されない場合があったバグを修正
- Finance chart now considers starting year setting correctly 財政チャートが開始年を反映するように修正
CHANGE: tried to reduce the overall number of oil wells -> maybe the default industry density should be risen a little bit now 海上油田の数が少なくなるようにしてみた。 -> デフォルトの産業密度の値を少し高めに変更するほうがいいかも
CHANGE: added new city building rule for houses -> fills empty middle of 3x3 block of houses 建物の出現ルールを加えた -> 3x3 の中央だけ空いている場合に、そこに建物ができる